ست اداری که شامل انواع سربرگ، پاکت، دفاتر یادداشت، فاکتور، کارت‌ویزیت، فولدر، پاکت سی‌دی، لیبل و … است مهم‌ترین عنصر معرفی شما به مخاطب است. بنابراین طراحی خلاقانه می‌تواند در برندسازی مجموعه شما موثر باشد. رعایت سایزهای استاندارد و داشتن هارمونی بین تمام عناصر یک ست اداری بسیار مهم است. وجود یک رنگ به عنوان رنگ سازمانی یا اصلیِ ساختاری بسیار مهم میباشد. ما در اینجا سعی نموده ایم تا با فراهم نمودن استانداردها و صرف وقت، بهترین کیفیت چاپی را ارائه نماییم.

اجزای تشکیل‌دهنده یک ست اداری کامل به شرح زیر است:

لوگو: بصورت خلاصه نمادی از کسب و کار و شرکت و بصورت کلی نمادی از طرز فکر شما است. بنابراین باید برای بیننده جذاب و چالش برانگیز باشد.

سربرگ: برای رسمیت دادن به کسب و کار شماست و در کل به عنوان بخشی از شرکت شما روی میز مشتری قرار می‌گیرد و به معرفی شخصیت کسب و کار شما می‌پردازد.

پاکت نامه: قرار گرفتن اوراق اداری در پاکت‌نامه، شناسنامه‌ی کاری شماست. بنابراین لازم است که هارمونی بین تمام اجزا وجود داشته باشد.

کارت ویزیت: کارت ویزیت یا بیزینس کارت هرگز به عنوان تبلیغات استفاده نمی‌گردد. پس به دنبال شلوغ کردن و یا پرکردن آن با شعارهای تبلیغاتی نباشید. فقط به عنوان راه ارتباطی شما با مخاطب است.

لیبل، تمبر، پاکت سی‌دی: در جهت هرچه بیشتر کردن کلاس اداری کسب و کار شما طراحی می‌گردند.

وجود نکاتی جهت بهبود طراحی ست اداری:

*سربرگ باید در سایزهای استاندارد (A4: 21*29.7) و (A5: 14.8*21) سانتی‌متر طراحی گردد.

*لوگو شرکت، نام شرکت بصورتی که قابل خواندن باشد، نشانی پستی، شماره تلفن و دورنگار و آدرس الکترونیک و پست الکترونیک (در صورت موجود بودن) در تمام سربرگ‌ها ضروری هستند.

*کلیه محتوای سربرگ باید از حاشیه‌ها حتی المقدور یک سانت فاصله داشته باشند تا بعد از برش نهایی شکل و نمایی زیبا داشته باشند. مگر در مواردی که خود طراح در نظر داشته باشد.

*طراح باید سعی کند که محتوای سربرگ را طوری طراحی نماید که آسیبی به فضای مورد استفاده جهت نامه‌نگاری نزند. استفاده از تصاویر لوگو بصورت هاله‌ای از رنگ در وسط سربرگ امری غیرضروری و باعث ایجاد افت کیفیت در عملیات کپی و ارسال فکس می‌گردد.

*با توجه به اینکه سربرگ A5 دارای سایزی برابر با نصف سربرگ A4 است، اما به هنگام طراحی نمی توان سایز محتوای سربرگ را به نصف کاهش داد و باید بازطراحی گردند. سایز لوگو و فونت‌ها تغییر چندانی نمی‌کنند.

*بهتر است که کاغذ A4 به سه قسمت مساوی از سمت ۲۹٫۷ تقسیم گردد و نشانه‌های کوچکی که جلب توجه نکند در سربرگ چاپ گردد تا برای تا کردن آن و قرار دادن در پاکت نامه احتیاجی به محاسبات نداشته باشیم.

*بهتر است در طراحی ست اداری از رنگ‌های ساختگی استفاده گردد تا از رنگهای ترکیبی چهاررنگ.

*سایز نهایی کارت ویزیت بصورت استاندارد باید ۸۵*۴۸ طراحی گردد، همچنین از هر طرف ۲ میلیمتر باید به عنوان دورریز کار درنظر گرفته شود. البته ابعاد غیر استاندارد دیگری نیز در بازار به رسمیت شناخته می‌شوند.

*جهت ایجاد ارتباط بصری بیشتر نباید از ۲ یا ۳ فونت بیشتر در طراحی کارت ویزیت استفاده کرد.

*استفاده از عکس در کارت‌ها از زیبایی آن‌ها می‌کاهد، چرا که اغلب تصاویر بصورت کوچک و درنتیجه کم کیفیت درآمده و از جذابیت آن را می‌کاهد.

*بسته به نوع فعالیت از اداری و تجاری رسمی تا تجاری غیررسمی می‌توان طراحی را از طراحی اداری با چهارچوب ساده تا طراحی های فانتزی تغییر داد.

*در طراحی پاکت با در نظر گرفتن مسئله پست دقت شود که سمت راست بالای پاکت به جهت الصاق تمبر خالی باشد و شکل طراحی عمومی‌تر و غیر فانتزی‌تر درنظر گرفته شود.